منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

دانلود مقاله کوپلینگ ها

دانلود مقاله کوپلینگ ها

گروه محصول -> -> برق و الکترونیک

مزایای لامپهای LED



قیمت: ۱۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 11     کد محصول :671      حجم فایل:462,1 KB      نوع فایل :rar



مزایای  لامپهای LED

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

لامپ LED چیست؟

  لامپ‌های LED در واقع مجموعه‌ای از یك یا چند LED  می‌باشند كه برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز با یكدیگر در یك مجموعه قرار داده می‌شوند و به منظور تأمین روشنایی و یا تزئینات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  مشخصات منحصر به فرد LED باعث شده است كه لامپ‌های LED به سرعت جایگزین سایر منابع تأمین روشنایی گردند و از مصادیق بارز آن می‌توان به چراغ‌ها و علائم راهنمایی ساخته شده با LED اشاره كرد كه در حال حاضر در كشور ما در مقیاس گسترده‌ای به كار گرفته شده‌اند و جایگزین نمونه‌های قدیمی شده‌اند.

در حال حاضر تولید كنندگان لامپ‌های قدیمی كه معروف‌ترین آن‌ها OSRAM می‌باشد به صورت گسترده‌ای بر روی تولید لامپ‌های LED سرمایه‌گذاری نموده‌اند و موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود كه بدانیم كه پیشروترین شركت در زمینه تولید لامپ‌های كم‌مصرف (كه در حال حاضر از نظر عده‌ای مناسب‌ترین نسبت به لامپ‌های LED می‌باشند. همین شركت OSRAM می‌باشد و سرمایه‌گذاری عظیم شركت بر روی LEDها نشانگر این نكته است كه آن‌ها نیز به این موضوع كه هیچ‌گونه منبع روشنایی در آینده قابل رقابت با لامپ‌های LED نمی‌باشد كاملاً آگاه می‌باشند.

 

چرا لامپ‌های LED ؟ (مزایای استفاده از لامپ‌های LED)

 در واقع هدف اصلی ما از این بحث پاسخ به این سئوال است كه: استفاده از لامپ‌های LED نسبت به سایر لامپ‌های موجود چه مزایایی در بر دارد؟

  در ذیل تعدادی از مزیت‌های عمده لامپ‌های LED را نسبت به سایر لامپ‌ها توضیح خواهیم داد.

1. بازده

 در حال حاضر لامپ‌های LED بازده‌ای بین 20 تا 40 لومن بر وات را دارا می‌باشند و این در حالی است كه این مقدار برای لامپ‌های التهابی 12 تا 15 لومن و برای لامپ‌های كم‌مصرف 35 تا 60 لومن بر وات و برای لامپ‌های بخار سدیم این میزان به 100 لومن بر وات می‌رسد. مشاهده می‌كنید كه ظاهراً لامپ‌های LED برتری خاصی نسبت به لامپ‌های كم‌مصرف و یا بخار سدیم ندارند اما نكته‌ای كه باعث تمایز و برتری بازده لامپ‌های LED نسبت به سایرین می‌شود این است كه اولاً نور تولید شده توسط آن‌ها در تمام فضا پراكنده نمی‌شود و ثانیاً شامل پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز نمی‌باشند و این باعث می‌شود كه شدت نور آن‌ها در فضای مورد نظر نسبت به سایرین بیشتر باشد كه در اماكن مختلفی كه نیاز به نوز متمركز مانند فعالیت‌های ابزار دقیق در صنایع، شركت‌ها و ادارات استفاده نمود كه این موضوع در شكل زیر نشان داده شده است.

 

  علاوه‌بر موارد فوق شما می‌توانید برای نیازهای مختلف خود به وسیله لامپ‌های LED نور مورد نیاز خود را تأمین كنید نه كمتر و نه بیشتر و این در حالی است كه به علت مشكلات متعدد، لامپ‌های قدیمی را نمی‌توان با هر توان دلخواه تولید كرد و معمولاً دارای استانداردهای خاصی می‌باشند و معمولاً نور آن‌ها نیز مانند لامپ‌های LED قابل تنظیم نمی‌باشد.

 

2. قابلیت اطمینان بالا

               فرض كنید كه احتمال از كار افتادن یك LED در ساعات 1 تا 5000 برابر با 002/0 باشد و اگر یك لامپ LED را با 500 عدد LED در نظر بگیریم و زمان تعویض این لامپ را منوط به از كار افتادن 200 LED بدانیم آنگاه احتمال تعویض این لامپ در زمان 1 تا 5000 ساعت برابر است با 002/0 به توان 200 كه تقریباً برابر با صفر می‌باشد.

               لذا زمانی كه یك لامپ LED را در شرایط استاندارد به كار گرفته شود می‌توان مطمئن بود كه تا سال‌ها نیازی به تعویض آن نخواهد بود به همین علت در حال حاضر كلیه لامپ‌های LED از سوی تولید كنندگان خارج از كشور تا 5 سال تضمین می‌شوند و این شركت‌ها متعهد می‌شوند كه در صورت بروز هر گونه خرابی در هر نقطه دنیا بدون دریافت هیچ هزینه‌ای محصولات خود را جایگزین نمایند.

3. عمر مفید بالا

  تا قبل از ظهور لامپ‌های LED بالاترین عمری كه برای منابع روشنایی ثبت شده بود چیزی در حدود 5000 ساعت بود و این مقدار با كمترین طول عمر متصور برای LEDها قابل مقایسه نمی‌باشد.

حال بیاییم اثر دو خصیصه‌ای كه در فوق ذكر شد را بررسی نماییم.

 معمولاً هر زمان كه از یك خیابان عبور می‌كنید یك یا چند عدد از لامپ‌های روشنایی خاموش هستند و در روز بعد مأموران آن‌ها را جایگزین می‌كنند كه این امر مستلزم صرف وقت و هزینه بسیار زیادی می‌باشد ولی با جایگزینی لامپ‌های LED به جای لامپ‌های قدیمی می‌توان تا میزان زیادی در این هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود.

4. عدم وجود پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز

 همواره نوری كه توسط منابع روشنایی تولید می‌شده است به همراه پرتوهای فرابنفش و مادون‌قرمز بوده است كه در حوزه بینایی ما قرار ندارند و كاربردی به منظور تأمین روشنایی ندارند اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود پرتوهای فرابنفش علاوه‌بر این كه كاربردی در تأمین روشنایی ندارند بلكه برای انسان مضر می‌باشند و دانشمندان، بر اساس نتایج آخرین تحقیقات زنان را از قرار گرفتن در زیر نور لامپ‌های مهتابی و كم مصرف منع كرده‌اند چون این گونه لامپ‌ها میزان زیادی پرتو فرابنفش از خود منتشر می‌كنند و این در حالی است كه تأثیر پرتوهای فرابنفش بر مبتلا شدن به سرطان پوست سال‌ها پیش به اثبات رسیده است.

 

5. به كارگیری با ولتاژهای بسیار پایین

  ولتاژ مورد استفاده لامپ‌های LED می‌تواند بسیار پایین باشد و جالب است كه لامپ‌های LED با مقدار ناچیزی از ولتاژ نامی خود نیز به نور افشانی خواهد پرداخت و می‌توان آن‌ها را با ضعیف‌ترین و كوچك‌ترین باطری‌ها تغذیه نمود. بنابراین می‌توان بسیاری از سیستم‌های روشنایی صنایع و ساختمان‌ها و حتی معابر را بدون نیاز به اتصال به شبكه‌ی سراسری توسط باطری‌ها و پیل‌های مستقیم تغذیه نمود كه مشكل پیك و دره بار شبكه را تا حدودی مرتفع نموده و هزینه احداث تأسیسات انتقال برق در اماكن صعب‌العبور و فواصل بالا را كاهش داد.



  • پس از پرداخت موفق لینک دانلود هم نمایش داده می شود هم به ایمیل ارسال می گردد
  • ایمیل را بدون www وارد کنید و در صورت نداشتن این قسمت را خالی بگزارید
  • در صورت هر گونه مشگل در پروسه خرید میتوانید با پشتیبانی تماس بگیرید گزارش تخلف

محصولات مرتبط
خودآموز نرم افزار   2.0 Psat  (جعبه ابزار تحلیل شبکه قدرت)

خودآموز نرم افزار 2.0 Psat (جعبه ابزار تحلیل شبکه قدرت)

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:20291
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : PSAT  قادر است از طریق سه آیکون مشخص شده در پنجره اصلي نرم افزار كه در شکل زیر نشان داده شده است سه نوع پخش بار Power Flow و Continuation Power Flow  و  Optimal Power Flow را روی سیستم  قدرتی که  در این نـــرم افزار   Load و نام آنها در محلهای مشخص شده در پنجره اصلی Psat نمایش داده شده است را انجام داده و هدف از انجام پخش بار ، محاسبه پاسخ های حالت دائمی شبکه را می باشد.   یک روش دیگر...
دانلود مقاله مغناطیس

دانلود مقاله مغناطیس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:19695
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : علم مغناطیس از این مشاهده که برخی سنگها (ماگنتیت) تکه‌های آهن را جذب می کردند سرچشمه گرفت. واژه مغناطیس از ماگنزیا یا واقع در آسیای صغیر ، یعنی محلی که این سنگها در آن پیدا شد، گرفته شده است. زمین به عنوان آهنربایدائمی بزرگ است که اثر جهت دهنده آن بر روی عقربه قطبهای آهنربا ، از زمانهای قدیم شناخته شده است. در سال 1820 اورستد کشف کرد که جریان الکتریکی در سیم نیز می‌تواند...
دانلود مقاله بهينه سازي و مديريت مصرف انرژي

دانلود مقاله بهينه سازي و مديريت مصرف انرژي

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:19654
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :     مصرف بهينه انرژي در برابر افزايش بهاي سوخت   اگرچه نرخ مصرف انرژي در كشور ما رو به افزايش است اما مردم كشور ما انشاا... با به كار بردن روش هايي متفاوت تلاش مي كنند از طريق بهينه سازي مصرف انرژي، از هدر رفتن منابع ملي و سرمايه پولي شان در آينده جلوگيري كنند. اغلب افراد عادت ندارند كه در مورد چگونگي مصرف انرژي بينديشند و تنها با ايجاد تغييرات...
دانلود مقاله ماهواره به زبان ساده

دانلود مقاله ماهواره به زبان ساده

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:19650
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :   ماهواره هايي كه براي بررسي محيط خارج منظمومه شمسي به فضا پرتاب مي شود و در مدار ماهواره قرار داده مي شود و ماهواره  بر اساس گردش به صورتهاي مدار نزديك به زمين – مدارمتوسط – مدار ژئو سنكرون و مدار ژئو سنكرون استوايي تقسيم مي شود و رو فرايند تاصلي عامل باردار شدن سطح ماهواره مي شود . 1- بمباران بدنه توسط پلاسما 2ـخاصيت فتوالكتريك . و باردار شدن عمقي...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

حجم:4748KB | بازدید :2104

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چكيده گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاري‌ها و اختلالات بد شكلي بدني(BDD)  باعث ايجاد ارزيابي‌ها و مطالعات بسيار شده است. اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج...

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

حجم:4404KB | بازدید :2944

فایل ورد قابل ویرایش   یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:2897KB | بازدید :705

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

حجم:2200KB | بازدید :1691

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   داوری اسکیت نمایشی مبحث داوری رشته نمایشی اینقدر ساده نیست که بشه اینجا توضیح داد ولی به طور کلی درباره آن می نویسم داورانی که قبلا در کلاسهای داوری من بودن می دونن که حتی بعد از گذراندن دوره ۴٠ ساعتی باز...

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

حجم:1520KB | بازدید :2209

شاه  راه  موفقیت  و  پول  و  ثروت  که شما را به سرزمین طلا می رساند     مژده                                                مژده فقط...

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

 دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

حجم:1465KB | بازدید :889

دانلود نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت |خلاصه کتاب طهارت روح   دانلود سوالات و جزوه متنی کامل آزمون ضمن خدمت الکترونیک تربیت در پرتو عبادت کتاب طهارت روح استاد مطهری در ابتدای هفته معلم ثبت نام ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت فعالسازی شد. این ضمن...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:1332KB | بازدید :727

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

حجم:1042KB | بازدید :1746

  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   دستگاه عصبي  جانداران پر سلولي، براي ايجاد هماهنگي بين اندامهاي مختلف بدن خود نياز به دستگاههاي ارتباطي دارند.  دستگاه عصبي با ساختار و كار ويژه‌اي كه دارد در جهت ايجاد اين هماهنگي بوجود آمده و...