منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

دانلود مقاله کوپلینگ ها

دانلود مقاله کوپلینگ ها

گروه محصول -> پزشکی ، پرستاری و بهداشت

دانلود مقاله ربات جديد نگهدارنده دوربين در جراحي لاپاروسکوپي



قیمت: ۴۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 18     کد محصول :2740      حجم فایل:37,34 KB      نوع فایل :rar



 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

ارزيابي باليني يک ربات جديد نگهدارنده دوربين در جراحي لاپاروسکوپي 

چكيده:

زمينه و هدف: ربات ابزاري الکترومکانيکي است که به منظور انجام يک کار فيزيکي خاص با دقت و مهارت بالا ساخته مي‌شود. ربات‌هاي پيشرفته امروزي قادرند طيف وسيعي از حرکات پيچيده و از پيش تعريف شده را بارها، با دقت زياد و بدون خستگي به انجام رسانند. لذا در مواردي که از نيروي انساني انتظار انجام چنين وظيفه‌اي مي‌رود، ربات جايگزين مناسبي است. در اين مقاله، ضمن توصيف ويژگي‌هاي فني و عملکردي يک ربات جديد دستيار جراح، براي نگهداري دوربين در حين جراحي لاپاروسکوپي، گزارشي از نتايج تست باليني مقدماتي آن ارايه مي‌شود.

مواد و روش‌ها: پس از بررسي و ارزيابي طرح‌هاي پيشين، يک ربات سيار با فرمان پذيري صوتي و پدالي طراحي و ساخته شد که قادر است مطابق فرمان جراح، دوربين لاپاروسکوپ را در جهات مختلف (بالا، پايين، چپ، راست، داخل و خارج) حرکت داده و در موقعيت مناسب نگهداري نمايد. نمونه اوليه دستگاه پس از انجام تست‌هاي کارايي و ايمني، طي 29 عمل جراحي مختلف لاپاروسکوپيک شامل برداشتن کيسه صفرا، برداشتن آپانديس، برداشتن طحال و ترميم فتق در اتاق عمل بيمارستان امام خميني (دانشگاه علوم پزشکي تهران) مورد آزمايش مقدماتي قرار گرفت. در طي آزمايش‌ها ربات جايگزين فرد نگاهدارنده دوربين شده و کارآيي آن در حين عمل مورد بررسي قرار گرفته است.

يافته‌ها: نتايج حاصل از اندازه‌گيري و ثبت زمان لازم براي راه‌اندازي ربات، سهولت کار کردن با ربات، کيفيت عملکرد ربات در پاسخ به دستورات جراح، ميزان دقت در حرکات ربات، توانايي ربات در ارائه پوشش تصويري کامل، عدم لرزش يا تکان خوردن تصوير، خستگي ناپذيري ربات در اعمال جراحي طولاني، فقدان حرکات ناخواسته و فقدان خطا در حرکت‌ها حاکي از ايمني و کارايي ربات و عملکرد رضايت بخش آن در جريان اعمال جراحي است. اگرچه راه اندازي ربات مستلزم صرف زمان و کار اوليه‌ است، ولي نتايج حاکي از کاهش زمان کل عمل، در اکثريت موارد است.

نتيجه‌گيـري: نرمي حرکات، پايداري و عدم لرزش تصوير از جمله برتري‌هاي ربات نگهدارنده لاپاروسکوپ نسبت به دست انسان است، به همين دليل اين ربات مي‌تواند جايگزين مناسبي براي فرد نگهدارنده دوربين باشد. گام بعدي ساده‌تر نمودن کار با دستگاه از طريق ارتقاء نرم افزار و انجام مطالعات باليني بيشتر به منظور ارزيابي مقايسه‌اي عملکرد ربات خواهد بود.

ربات جديد نگهدارنده دوربين

واژه‌هاي كليدي: جراحي رباتيک، ربات دستيار جراح، نگهدارنده دوربين، جراحي لاپاروسکوپي

زمينه و هدف

تاريخچه نگاه کردن به درون حفرة شکم (لاپاروسکوپي Laparoscopy) به بيش از يک قرن پيش باز مي‌گردد. اولين لاپاروسکوپي که با پر کردن حفرة شکم از هوا در سگ انجام شد، در سال 1901 ميلادي گزارش شد.1 طي دهه‌هاي بعد استفاده از CO2 به جاي هوا2 ابداع شد و سپس لاپاروسکوپ با عدسي زاويه‌دار که ديد با زاويه مايل را فراهم مي‌ساخت، عرضه شد.3 در سال 1934 اولين گزارش استفاده از يک ابزار در حين لاپاروسکوپي، براي بيوپسي، منتشر شد.4 به تدريج با ساخته شدن وسايل لازم براي جراحي لاپاروسکوپي مانند پمپ گاز CO2، وسايل کنترل فشار،5 انواع ابزار لاپاروسکوپي، قيچي و کوتر مخصوص لاپاروسکوپي زمينه براي انجام اعمال جراحي به روش لاپاروسکوپي فراهم شد و منجر به اولين جراحي کامل لاپاروسکوپي که برداشتن آپاندیس بود، گرديد.6 به دنبال گزارش اولين برداشتن کیسة صفرا لاپاروسکوپيک که در ماه مارس سال 1987 صورت گرفت،7 جراحي وارد عصر جديدي شد. با فاصلة زماني کوتاهي گزارش انجام برداشتن کیسه صفرا لاپاروسکوپيک از ساير مراکز علمي دنيا منتشر شد.8و9 البته بعدها ثابت شد که اولين برداشتن کیسة صفرا لاپاروسکوپيک در ماه سپتامبر سال 1985 انجام شده ولي گزارش آن، با ترديد و بدبيني، مـورد توجه قرار نگرفته و ناديده انگاشته شده است.10 جراحي لاپاروسکـوپي در ايران نيز تقريباً همزمان با فراگير شدن آن در کشورهاي توسعه يافته و حتي پيشتر از برخي از اين کشـورها، با سرعـت زيادي توسعه يافت. اوليـن بار برداشتن کیسة صفرا لاپاروسکوپيک در يکي از بيمارستان‌هاي خصوصي پايتخت و به فاصله کوتاهي در يکي از مراکز آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران (اتاق عمل 1، بيمارستان امام خميني، مجتمع بيمارستاني امام خميني، تهران) انجام پذيرفت.

در جريان عمل جراحي لاپاروسکوپيک دوربين لاپاروسکوپي که نقش چشم جراح را ايفا مي‌کند، براي فراهم نمودن بهترين تشابه ديد، از ناحية بين دو دست جراح و جلوي وي وارد حفره شکم مي‌شود. در عين حال از آنجا که جراح با دو دست خود ابزار عمل را هدايت مي‌کند، امکان نگاه داشتن دوربين را ندارد و وظيفه نگاه داشتن دوربين بر عهده کمک جراح قرار مي‌گيرد. اين امر در واقع مثل اين است که اختيار چشمان جراح در دستان فرد ديگري باشد. معمولاً فردي که دوربين را نگاه مي‌دارد نيز جراح است تا بتواند بيشترين کمک را در فراهم آوردن تصوير بهينه براي جراح اصلي به عمل آورد. با اين حال به دلايل مختلفي اين منظور برآورده نمي‌گردد. چند دليل ساده عبارتند از: خسته شدن به دليل عدم انجام کار فعال، خسته شدن به دليل طولاني شدن عمل، خسته شدن به دليل حالت نامناسب بدن (مثل کشيده بودن دست يا خميده بودن قامت و نظير آن با توجه به موقعيت بيمار و شرايط جراح)، فقدان جذابيت فرآيند جراحي (هنگامي که فرد نگاه دارنده دوربين جراح نيست) و توجه به يافته‌هاي ديگر که منجر به جابجايي ناخودآگاه دوربين از موضع عمل مي‌شود (هنگامي که فرد نگاه دارنده دوربين جراح است).

با توجه به محدوديت‌هاي انساني در نگاه‌داري دوربين لاپاروسکوپي موضوع جايگزين نمودن فرد نگاه دارنده دوربين با يک ابزار مکانيکي ماهر در سال‌هاي اخير مورد توجه قرار گرفته ‌است. گزارش استفاده از ربات، به شکل يک بازوي رباتيک کمک جراح به بيش از يک دهه پيش باز مي‌گردد. در سال 1995 تيلور و همكارانش11 سيستم كاملي شامل يك بازوي مكانيكي ماهر براي نگه داشتن لاپاروسکوپ يا ديگر ابزار جراحي را پيشنهاد کردند. در همان گروه فاندا12 مكانيزم جديدي را تحت عنوان هيسار ابداع كرد. اين مكانيزم ضمن اتصال به سقف با داشتن هفت درجه آزادي شامل دو مفصل غير فعال براي انطباق راستاي لنز با موقعيت شكم بيمار، عمل نگهداري و حركت لنز لاپاروسكوپي را انجام مي‌داد. گرين و همكارانش13 در موسسة SRI مفهوم متفاوتي تحت عنوان جراحي از راه دور (TeleSurgery) را توسعه دادند كه در ادامه توسط شركت Intuitive Surgical تحت عنوان ربات داوينچي14 به صورت تجاري وارد عرصه جراحي شد. يكي از بازوهاي اين ربات قادر به نگهداري و حركت يك لنز لاپاروسكوپي با دو مجراي نوري به منظور ايجاد تصاوير سه بعدي مي‌باشد. ربات‌هاي صنعتي نيز به منظور نگهداري و هدايت لاپاروسکوپ مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند و در مواردي افزايش طول عمل را به همراه داشته‌اند.15و16 كاسالز و همـكارانش17و18 نيز با اضافه كـردن يك مفصل همـه کاره به يك بازوي خـودکار، رباتي را ساختند كه قادر بود از طريق پردازش تصـوير ابزارهاي مشخص شده با نوارهاي رنگي متفاوت را رهگيري نمايد. ربات ايساپ (AESOP)19 ساخت شركت Computer Motion از جمله معروفترين ربات‌هايي بود كه از سال 1993 تا 2003 توليد مي‌شد و قابليت حركت لنز با صداي جراح را دارا بود. اندواسيست (Endoassist) سيستم تجاري ديگري است كه توسط شركت Armstrong وارد بازار شده و بارها مـورد آزمـون باليني قـرار گرفته است.20 به دليل تجاري بودن اين سيستـم‌ها اطلاعات زيادي در مورد جزييات فنـي آنها منتشر نشده است. در سال 2000 مونز و همكارانش21 سيستمي مشابه كاسالز را در يك مجموعه كنترل از راه دور مـورد استفاده قـرار دادند. ربات ساخته شده توسط اين گروه نيز مـوفق شده آزمـون‌هاي باليني روي انسان را با موفقيت پشت سر گذارد.22 برکلمن نيز در سال 2002 ربات کوچکي را ساخت که با نصب بر روي شكم بيمار از قابليت حرکت در امتـداد محـور لنز و دو دوران يکي حول محور عمود بر سطح شكـم و ديگـري حول محور قرار گرفته در سطح شكم برخوردار بود.23

با توجه به گسترش روزافزون تعداد و تنوع اعمال جراحي لاپاروسکوپي در کشور، بکارگيري تکنولوژي‌هاي نوين مهندسي به منظور تسهيل و افزايش کارآمدي اين عمل‌ها اهميت ويژه‌اي يافته است. در اين ميان مراکز دانشگاهي علوم پزشکي و مهندسي کشور مهمترين عوامل تحقيق و توسعه روش‌ها و ابزارهاي پيشرفته پزشکي با توجه به ملاحظات بومي محسوب مي‌شوند و مي‌توانند با ارايه دستاوردهاي متناسب با شرايط تکنولوژيک و اقتصادي کشور (و ساير کشورهاي در حال توسعه) امکان بهره‌گيري مفيد و مؤثر از فناوري‌هاي پيشرفته را فراهم نمايند. آزمايشگاه جراحي رباتيک مرکز تحقيقات علوم و تکنولوژي وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران يکي از گروه‌هاي پژوهشي فعال کشور در اين زمينه است که با مشارکت گروه‌هاي جراحي دانشگاه علوم پزشکي تهران و دانشکده مهندسي مکانيک دانشگاه صنعتي شريف در سال 1383 تأسيس شده است. پروژه "طراحي، ساخت و تست باليني ربات نگهدارنده دوربين در جراحي لاپاروسکوپي" با همکاري و مشارکت جراحان لاپاروسکوپيک گروه جراحي دانشگاه علوم پزشکي تهران در سال 1384 در اين آزمايشگاه آغاز گرديد و هدف از آن ارايه يک سامانه رباتيکي با کارآيي مناسب، ايمني و قابليت اعتماد بالا، کاربري آسان و هزينه‌هاي ساخت و نگهداري پايين براي جايگزيني نيروي انساني دستيار جراح در جراحي لاپاروسکوپي بوده است.

 

محصولات مرتبط
مقاله آموزشی آشنایی با بیمه بیماری

مقاله آموزشی آشنایی با بیمه بیماری

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:26023
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : تعيين تاريخ معيني براي پيدايش بيمه بيماري تقريبا غير ممکن است ، بعضي از علماي علم بيمه معتقدند نوعي از بيمه بيماري قبل از ميلاد مسيح در چين قديم مرسوم بوده است. بدين نحو که بسياري از ثروتمندان چين در ايام سلامت مبالغ به پزشک خود مي پرداختند – براي اينکه در موقع بيماري اگر از پرداخت حق العلاج و هزينه هاي معالجه عاجز مي ماندند پزشکي که قبلا در موقع سلامتي بيمار از او پول گرفته او را...
مقاله بیماری ایدز

مقاله بیماری ایدز

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:25035
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : شرح بیماری ایدز عبارت‌ است‌ از بوجود آمدن‌ ضعف‌ عمده‌ در دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌ (نقص‌ ایمنی‌). این‌ امر باعث‌ کاهش‌ توانایی‌ بدن‌ در مقابله‌ با عفونتها و توانایی‌ سرکوب‌ سلول‌های‌ غیرطبیعی‌ مثل‌ سلول‌های‌ سرطانی‌ می‌شود. ویروس‌ ایدز سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در خون‌ (لنفوسیت‌ها) و سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در...
 مقاله  سرطان

مقاله سرطان

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:25034
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : سرطان یعنی رشد ، تکثیر و گاهی انتشار غیر طبیعی سلولهای بدن. تمامی سرطانها دارای الگوی رشد مهارگسیخته و تمایل به جدا شدن از منشا اصلی و متاستاز هستند. دید کلی جسم انسان از میلیونها میلیون سلول تشکیل شده است که در کنار هم ، بافتهایی مانند ماهیچه‌ها ، استخوان و پوست را می‌سازند. اغلب سلولهای طبیعی بدن در پاسخ به تحریکاتی که از داخل و خارج بدن به آنها وارد می‌شود، رشد و تولیدمثل...
 مقاله زايمان طبيعي

مقاله زايمان طبيعي

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:25032
  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : فرآيند زايمان   فرايند زايمان معمولاً به سه مرحله تقسيم مي شود: مرحله ي اوّل: از زمان شروع  دردهاي زايماني تا بازشدن كامل دهانه ي رحم مي باشد. مرحله ي دوم: لز باز شدن كامل دهانه ي رحم تا خروج نوزاد مي باشد.    مرحله ي سوم : از خروج نوزاد تا خروج جفت مي باشد. مرحله اوّل زايمان مرحله اول نيز سه قسمت دارد: دردهاي ابتدايي، دردهاي فعال، مرحله انتقالي. تمامي...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

حجم:4748KB | بازدید :2102

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چكيده گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاري‌ها و اختلالات بد شكلي بدني(BDD)  باعث ايجاد ارزيابي‌ها و مطالعات بسيار شده است. اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج...

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

حجم:4404KB | بازدید :2941

فایل ورد قابل ویرایش   یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:2897KB | بازدید :705

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

حجم:2200KB | بازدید :1687

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   داوری اسکیت نمایشی مبحث داوری رشته نمایشی اینقدر ساده نیست که بشه اینجا توضیح داد ولی به طور کلی درباره آن می نویسم داورانی که قبلا در کلاسهای داوری من بودن می دونن که حتی بعد از گذراندن دوره ۴٠ ساعتی باز...

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

حجم:1520KB | بازدید :2207

شاه  راه  موفقیت  و  پول  و  ثروت  که شما را به سرزمین طلا می رساند     مژده                                                مژده فقط...

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

 دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

حجم:1465KB | بازدید :889

دانلود نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت |خلاصه کتاب طهارت روح   دانلود سوالات و جزوه متنی کامل آزمون ضمن خدمت الکترونیک تربیت در پرتو عبادت کتاب طهارت روح استاد مطهری در ابتدای هفته معلم ثبت نام ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت فعالسازی شد. این ضمن...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:1332KB | بازدید :727

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

حجم:1042KB | بازدید :1744

  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   دستگاه عصبي  جانداران پر سلولي، براي ايجاد هماهنگي بين اندامهاي مختلف بدن خود نياز به دستگاههاي ارتباطي دارند.  دستگاه عصبي با ساختار و كار ويژه‌اي كه دارد در جهت ايجاد اين هماهنگي بوجود آمده و...