- آخرین فایل ها
- پرفروشترین فایل ها
- پربازدیدترین فایل ها
فایل ورد قابل ویرایش
شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی با تأكيد بر اعتماد به عنوان متغيري مداخله گر
( مورد مطالعه : بانک ملت )
چکیده
با پيدايش تجارت الكترونيكي بسياري از بخشهاي اقتصادي و صنعتي، كمابيش تحت تأثير اين فناوري نويد بخش قرار گرفتهاند. با اين وجود، نفوذ تجارت الكترونيكي در هيچ صنعتي مانند صنعت بانكداري مشهود نبوده است. امروزه استفاده از بانکداری اینترنتی بیش از آنکه یک مزیت باشد، یک ضرورت است و بانکها ناچاراند برای بقا خود وکاهش هزینه ها خدماتشان را به صورت الکترونیکی ارائه دهند. اما به نظر ميرسد اين خدمات چنان که باید وشاید مورد استقبال واقع نشده است. با توجه به این نکته و با انجام مطالعه در زمینۀ عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی ، مشخص گردید که تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند می توانند بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی تأثیر بسزایی داشته باشند. در واقع این دو عامل سبب افزایش اعتماد مشتریان می شوند و اعتماد متغیری است که در پذیرش بانکداری اینترنتی نقشی بسیار حیاتی دارد.هدف از این پژوهش شناسایی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی می باشد. در اين پژوهش با استفاده از روش پيمايشي نمونهاي متشكل از 384 نفر از مشتريان بانك ملت كه از بانكداري اينترنتي این بانک استفاده ميكنند با استفاده از روش تحليل عاملي تاييدي و با بهرهگيري از معادلات ساختاري خطي نرم افزاز LISREL مورد بررسي قرار گرفتند. يافتههاي تحقيق نشان ميدهد كه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند رابطه مثبتی با اعتماد مشتریان دارند. همچنین اعتماد رابطه مثبتی با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی دارد.
واژههاي كليدي: قصد استفاده، بانكداري اينترنتي، تصویر شرکت، بازاریابی رابطه مند، اعتماد
مقدمه
با گسترش شبکه اینترنتی و روی آوردن مشتریان به این پدیده به منظور رفع نیازهای خود ، برای شرکتها این فرصت بوجود آمده که از طریق خدمات نوین اینترنتی مشتریان بیشتری را جذب کنند . از طرفی شدت گرفتن رقابت میان شرکتهای ارائه دهندۀ خدمات از طریق دنیای مجازی باعث شده که شرکتها بیشتر به دنبال حفظ مشتریان موجود خود باشند تا جذب مشتریان جدید این امر سبب شده که مفاهیمی همچون بازاریابی رابطه مند و تصویر شرکت در این زمینه مطرح شود ، چرا که در دنیای وب دیگر ارتباطات چهره به چهره مطرح نمی باشد و میزان اعتماد مشتریان است که در تصمیمات خرید مشتریان و استفاده آنها از خدمات اینترنتی تعیین کننده می باشد [Lin,210:16-34 & Lu].در این ميان، خدمات مختلفي از طريق اين ابزار قدرتمند ارائه شده است كه يكي از آنها، خدمات بانکداری ميباشد كه عرضه اینترنتی اين خدمات، مزاياي زيادي براي بانك ها و مشتريان آنها دارد.بانکداری اینترنتی عبارتست از ارائه اطلاعات و خدمات اصلي بانك از طريق وب. اين خدمات دست كم شامل مشاهدة صورتحساب، گزارش تراكنشهاي قبلي حساب، و انتقال وجوه به حسابهاي ديگر در همان بانك است[باقری،1387].همانطور که اشاره شد ، حفظ و نگهداری مشتریان مهمتر از بدستآوردن مشتریان بوده و ایجاد ارزش برای مشتری عامل مهمی برای حفظ مشتریان محسوب میشود[Weinstein,2002:68-259].بنابراین بانکها باید به دنبال استفاده از ابزارهایی مانند بهبود تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند باشند که بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و در صورت ممکن به جذب مشتریان بالقوه نیز بپردازند[Lin,210:16-34 & Lu] .این تحقیق به دنبال پاسخ به این پرسش است که " بین بازاریابی رابطه مند و تصویر شرکت با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی با تأکید بر متغیر مداخله گر اعتماد چه رابطه ای وجود دارد ؟ "
مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر
حجم:4748KB | بازدید :2102
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : چكيده گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاريها و اختلالات بد شكلي بدني(BDD) باعث ايجاد ارزيابيها و مطالعات بسيار شده است. اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج...
دانلود مقاله مؤلفههاي تشكيلدهندهي پروژه java
حجم:4404KB | بازدید :2941
فایل ورد قابل ویرایش یک زبان برنامهنویسی شئگراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسانتری دارد و از قابلیتهای سطح پایین...
ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساختهای صنعت چرم
حجم:2897KB | بازدید :705
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساختهای صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساختهای صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساختهای مطلوب صنعت چرم...
حجم:2200KB | بازدید :1687
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : داوری اسکیت نمایشی مبحث داوری رشته نمایشی اینقدر ساده نیست که بشه اینجا توضیح داد ولی به طور کلی درباره آن می نویسم داورانی که قبلا در کلاسهای داوری من بودن می دونن که حتی بعد از گذراندن دوره ۴٠ ساعتی باز...
چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید
حجم:1520KB | بازدید :2207
شاه راه موفقیت و پول و ثروت که شما را به سرزمین طلا می رساند مژده مژده فقط...
دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت
حجم:1465KB | بازدید :889
دانلود نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت |خلاصه کتاب طهارت روح دانلود سوالات و جزوه متنی کامل آزمون ضمن خدمت الکترونیک تربیت در پرتو عبادت کتاب طهارت روح استاد مطهری در ابتدای هفته معلم ثبت نام ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت فعالسازی شد. این ضمن...
ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساختهای صنعت چرم
حجم:1332KB | بازدید :727
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساختهای صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساختهای صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساختهای مطلوب صنعت چرم...
حجم:1042KB | بازدید :1745
فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل : دستگاه عصبي جانداران پر سلولي، براي ايجاد هماهنگي بين اندامهاي مختلف بدن خود نياز به دستگاههاي ارتباطي دارند. دستگاه عصبي با ساختار و كار ويژهاي كه دارد در جهت ايجاد اين هماهنگي بوجود آمده و...