منو
  1. آخرین فایل ها
  2. پرفروشترین فایل ها
  3. پربازدیدترین فایل ها
دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

دانلود گزارش تخصصی کاروفناوری

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

گزارش تخصصی جذاب کردن کلاس درس

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

دانلود گزارش تخصصی دبیر قرآن

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

اقدام پژوهی بهبود روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله ظهرنویسی برای وکالت

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

دانلود مقاله پیامدهای گرم شدن زمين

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

داده کاوي، مفهوم و کاربرد آن در آموزش عالي

دانلود مقاله کوپلینگ ها

دانلود مقاله کوپلینگ ها

گروه محصول -> -> برق و الکترونیک

پياده سازي اتوماسيون در شبكه توزيع شهرستان ساري



قیمت: ۳۵۰۰۰ریال     تعداد صفحات: 22     کد محصول :2642      حجم فایل:289,97 KB      نوع فایل :rar



فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله پتانسيلهاي امكان سنجي و پياده سازي اتوماسيون در شبكه توزيع شهرستان ساري

چكيده

    حفظ يكپارچگي شبكه هاي توزيع با هدف تداوم عرضه بار و انرژي و همچنين تحقق دو امررضايت مصرف كننده و تامين هزينه هاي سرمايه گذاري، نگهداري و توسعه در يك شبكه اتومايزه، عملي ترميباشد. در اين مقاله طرحي كاربردي-عملي جهت اتوماسيون شبكه توزيع شهرستان ساري ارائه ميگردد.براي اين منظور با توجه به محدوديتهاي موجود، در ابتدا يكي از فيدرهاي    20كيلو ولت (فيدر 22بهمن) كه پس از دسته بندي فيدرها با استفاده از شاخصهايي نظير بار، طول، وسعت و... در اولويت قرارگرفت بعنوان فيدر نمونه انتخاب شد. سپس با توجه به اين كه زير بناي هر طرح وتوسعه اي درشبكه توزيع، محاسبات پروفيل ولتاژ و تلفات مي باشد، محاسبات پخش بار بر روي فيدر نمونه انجام شد. در ادامه با توجه به ساختار شبكه تحت مطالعه، دو طرح اتوماسيون درسطح فيدر به روش ركلوزينگ و كليدهاي كنترل از راه دور، بر روي فيدر نمونه پياده سازي شده و قابليتهاي اين دو روش با هم مقايسه شدند و در پايان روشي جهت برآوردن ميزان كاهش انرژي توزيع نشده ناشي از اجراي اتوماسيون به روشهاي فوق ارائه گرديد. محاسبات انجام شده بر روي فيدر نمونه نشان داد كه با اجراي اتوماسيون 74 درصد از ميزان انرژي توزيع نشده (خاموشي) كاسته خواهد شد.

1- مقدمه

اتوماسيون شبكه هاي توزيع كه از سالهاي 1960ميلادي توسط شركتهاي توزيع در كشورهاي صنعتي شروع شده است، ديگر يك فن آوري تجملي محسوب نمي شود، بلكه با واقعيتهاي دنياي آينده در مورد انرژي و لزوم صرفه جويي از نظر منابع و محيط زيست يك الزام و اجبار اقتصادي و زيست محيطي است. دستگاههاي ميكروپروسسوري اندازه گيري، حفاظتهاي مجتمع ديجيتال و سيستمهاي كنترل كامپيوتري بهمراه نرم افزارهاي مديريتي و محاسباتي سريع و تكامل يافته، مي توانند اتوماسيوني را ايجاد كنند كه در برگيرنده قابليت اطمينان بالا، كنترل بهتر، تلفات كمتر، نگهداري و تعميرات بهنگام و اقتصادي همراه با كاهش نيروي انساني باشد.اهداف اساسي اجراي سيستم اتوماسيون بر روي شبكه فشار متوسط (20كيلو ولت) كه نيازهاي عمده شركتهاي برق در زمينه كار بر روي شبكه توزيع را برآورده مي سازد، عبارتند از:

الف- نمايش و نظارت بر وضيعت سوئيچهاي خطوط فشار متوسط و به روز كردن حالت شبكه با توجه به وضعيت آنها.

 ب- اعمال فرمانهاي از راه دور بر روي سوئيچهاي خطوط فشار متوسط براي جلوگيري از بروز خطا (مثلا بار اضافي) يا بمنظور تعمير و نگهداري.

ج- مجزا كردن قسمتهاي خطادار شبكه و برقراري مجدد سرويس در قسمتهايي كه از خطا متاثر نشده اند (بصورت اتوماتيك).

د- جمع آوري و نگهداري اطلاعات مربوط به شبكه جهت برنامه ريزي وطراحي مهندسي.

    اتوماسيون شبكه هاي توزيع در سه سطح اجرا ميگردد كه عبارتند از: سطح فيدر، پستهاي توزيع و سرويس مشتركين. روند اجراي اتوماسيون شبكه هاي توزيع نيروي برق در كشورهاي مختلف (ژاپن) و سيستمهاي اتوماسيون توزيع در]1و5و6[ بتفصيل آمده است. در زمينه تشخيص سريع محل عيب مي توان از روشهاي مختلفي همچون تعيين محل عيب با استفاده از رله ديستانس]4[، نشان دهنده هاي مسير خطا، ثباتهاي جريان خطا، جايابي خطا با استفاده از اغتشاشات امواج ارسالي و جايابي خطا با استفاده از نويزهاي hf و... با توجه به ساختار شبكه استفاده كرد]2و7[. بر اساس بررسي و دسته بندي آمار حوادث    (خاموشي) و محاسبات انجام شده بر روي اين آمار، كل انرژي توزيع نشده در يك سال MWH 52/717 بوده، كه از اين مقدار MWH 54/428 بصورت دستي و     MWH 98/288 بصورت اتوماتيك ميباشد. و از نظر تعداد قطعي،  اتصالي لحظه اي 46 درصد از تعداد كل قطعي ها و MWH 52 انرژي توزيع نشده را به خود اختصاص داده است. همچنين متوسط قطعي روزانه هر مشترك در شهرستان ساري  16/2 دقيقه بوده است.   درحا ليكه در كشورهاي ژاپن، انگلستان و فرانسه در سال 1997 به ترتيب 3/7 ثانيه، 24/16 ثانيه و31/13 ثانيه     مي باشد]3[. اين امر نشان دهنده زياد بودن زمان خاموشي در شهرستان ساري مي باشد و لزوم بكارگيري روشهاي نوين كاهش خاموشي از جمله اتوماسيون را به اثبات مي رساند.در اين مقاله برخي از نتايج اساسي پروژه اي تحقيقاتي، كه در شبكه توزيع شهرستان ساري با برق منطقه اي مازندران تعريف، تصويب و انجام شد بيان مي شود.

 2- حفاظت هوشمند

حفاظت هوشمند شبكه هاي توزيع توسط تجهيزاتي مانندفيوزها، ركلوزرها و سكشن لايزرها باعث افزايش قابليت اطمينان شبكه و كاهش خاموشي و انرژي توزيع نشده مي شود كه با بهره مندي از اين تجهيزات بهمراه سوئيچ هاي قابل كنترل از راه دور (مثلا ّسكسيونر قابل قطع و وصل زير بار بهمراه عملگر) وكليدهاي قدرت با توجه به ساختار شبكه تحت مطالعه مي توان طرح هاي اتوماسيون متفاوتي را پياده سازي كرد.

ركلوزرها:

كلوزرهاي اتوماتيك خط، تجهيزاتي هستند كه براي قطع و وصل خطا استفاده مي شوند. اگر خطا دائمي باشد ركلوزر بايد بعد از تعدادي عملكرد از قبل تعيين شده (بطور معمول سه يا چهار عملكرد) باز و درحالت باز قفل شود در نتيجه قسمت خطا ديده را از سيستم جدا كند. هماهنگي ركلوزرها بايد بر اساس مشخصه هاي زمان-جريان قطع و ترتيب عملكرد آنها و حداقل جريان قطع آنها صورت گيرد. كه جهت هماهنگي بهتر مي توان از وسيله كمكي هماهنگ كننده توالي استفاده كرد. يك نمونه ركلوزر اتوماتيك كه جهت استفاده در شبكه توزيع هوائي و اتوماسيون به روش ركلوزينگ مناسب مي باشد، در]8[ آمده است.

 سكشن لايرزها:

      سكشن لايزرها وسايل محافظي هستند كه قسمتي از خط را كه دچار خطا شده است بطور خودكار از سيستم جدا مي كنند. بطور طبيعي يك سكشن لايزر مرتبط با ركلوزر يا كليد قدرت پشتيبان بكار مي رود و نمي تواند جريانهاي خطا را قطع كند. سكشن لايزر عملكرد دستگاه پشتيبان را در مدت خطا شمرده و پس از تعداد معيني قطع جريان خطا و در حاليكه وسيله پشتيبان باز است،  قسمت خطادار را از خط جدا ميكند و به اين ترتيب قسمتهاي باقيمانده كه در معرض خطا نبوده اند دو مرتبه وصل شده و در دسترس باقي خواهند ماند. اگر خطا گذرا باشد، مكانيزم سكشن لايزر بطور خودكار ريست خواهد شد تا براي يك سيكل كامل عملكرد تحت خطاي جديدي كه رخ ميدهد، آماده باشد.

تجهيزات جانبي سكشن لايزرها عبارتند از:

1- وسيله كمكي حس كننده ولتاژ 2- وسيله جانبي تشخيص دهنده جريان هجومي 3- وسيله كمكي حس كننده خطاي زمين 4- وسيله كمكي پس گرد كننده زماني.

3- محاسبات پخش بار در شرايط مختلف برروي فيدر 

براي انتخاب يك فيدر نمونه جهت اتوماسيون ابتدا كليه فيدرها بر اساس شاخصهاي: بار، وسعت، طول، اولويت (نوع مشترك)، وضعيت مانوري و حادثه، اولويت بندي شده اند. كه جهت امتيازبندي فيدرها بر اساس شاخصهاي فوق، ابتدا بايد كليه اطلاعات فيدرهاي تحت مطالعه استخراج شود و سپس فيدر و يا فيدرهايي كه در هر شاخص بيشترين امتياز (100) را كسب كرده اند مشخص كرده و به بقيه فيدرها نيز در مقايسه با اين فيدرها امتياز داده شود. سپس از آنجائيكه شش شاخص ارائه شده بمنظور امتيازبندي فيدرها همگي داراي تاثير يكسان    نمي باشد، شدت و ضعف اين شاخصها با اعمال ضرايبي تصحيح شود.  كه با توجه به نتايج آن فيدر 22 بهمن براي اين منظور انتخاب گرديد. از آنجا كه بحث اولويت بندي فيدرها خود مقوله اي مفصل بوده و بحث مستقلي را مي طلبد لذا مراحل انجام آن با جزئيات كامل در مقاله ديگري ارائه خواهد شد.در اينجا محاسبات مربوط به بدست آوردن پروفيل ولتاژ و تلفات در حالتهاي عادي و اضطراري برروي فيدر نمونه انجام مي شود. اين فيدر بصورت يك خط كاملا هوايي مي باشد كه از پست شهيد آفاقيان تغذيه مي شود.

3-1- تخصيص بار به روش KVA

    با توجه به نداشتن بار مصرفي هر پست يا شين، در اين روش از ظرفيت ترانسها براي تخمين بار مصرفي استفاده مي شود. لذا براي دستيابي به هدف فوق بايد ضريب تقاضاي كل فيدر را بدست آورد تا بوسيله اين ضريب بتوان بار مصرفي هر پست را يافت:

محصولات مرتبط
خودآموز نرم افزار   2.0 Psat  (جعبه ابزار تحلیل شبکه قدرت)

خودآموز نرم افزار 2.0 Psat (جعبه ابزار تحلیل شبکه قدرت)

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:20291
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : PSAT  قادر است از طریق سه آیکون مشخص شده در پنجره اصلي نرم افزار كه در شکل زیر نشان داده شده است سه نوع پخش بار Power Flow و Continuation Power Flow  و  Optimal Power Flow را روی سیستم  قدرتی که  در این نـــرم افزار   Load و نام آنها در محلهای مشخص شده در پنجره اصلی Psat نمایش داده شده است را انجام داده و هدف از انجام پخش بار ، محاسبه پاسخ های حالت دائمی شبکه را می باشد.   یک روش دیگر...
دانلود مقاله مغناطیس

دانلود مقاله مغناطیس

قیمت: 39,000 ريال کد فایل:19695
فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  : علم مغناطیس از این مشاهده که برخی سنگها (ماگنتیت) تکه‌های آهن را جذب می کردند سرچشمه گرفت. واژه مغناطیس از ماگنزیا یا واقع در آسیای صغیر ، یعنی محلی که این سنگها در آن پیدا شد، گرفته شده است. زمین به عنوان آهنربایدائمی بزرگ است که اثر جهت دهنده آن بر روی عقربه قطبهای آهنربا ، از زمانهای قدیم شناخته شده است. در سال 1820 اورستد کشف کرد که جریان الکتریکی در سیم نیز می‌تواند...
دانلود مقاله بهينه سازي و مديريت مصرف انرژي

دانلود مقاله بهينه سازي و مديريت مصرف انرژي

قیمت: 29,000 ريال کد فایل:19654
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :     مصرف بهينه انرژي در برابر افزايش بهاي سوخت   اگرچه نرخ مصرف انرژي در كشور ما رو به افزايش است اما مردم كشور ما انشاا... با به كار بردن روش هايي متفاوت تلاش مي كنند از طريق بهينه سازي مصرف انرژي، از هدر رفتن منابع ملي و سرمايه پولي شان در آينده جلوگيري كنند. اغلب افراد عادت ندارند كه در مورد چگونگي مصرف انرژي بينديشند و تنها با ايجاد تغييرات...
دانلود مقاله ماهواره به زبان ساده

دانلود مقاله ماهواره به زبان ساده

قیمت: 49,000 ريال کد فایل:19650
  فایل ورد قابل ویرایش   توضیحی مختصر از متن فایل  :   ماهواره هايي كه براي بررسي محيط خارج منظمومه شمسي به فضا پرتاب مي شود و در مدار ماهواره قرار داده مي شود و ماهواره  بر اساس گردش به صورتهاي مدار نزديك به زمين – مدارمتوسط – مدار ژئو سنكرون و مدار ژئو سنكرون استوايي تقسيم مي شود و رو فرايند تاصلي عامل باردار شدن سطح ماهواره مي شود . 1- بمباران بدنه توسط پلاسما 2ـخاصيت فتوالكتريك . و باردار شدن عمقي...
نام ونام خانوادگي:


پست الکترونيکي:


عنوان:


پيام:


ارسال پيام به صورت شخصي
کد امنيتي:

برگزیده ها

  • 1
  • 2

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

مقاله آمار اختلالات بدنی دربین دانش آموزان دختر و پسر

حجم:4748KB | بازدید :2103

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چكيده گرايش بسيار و روز افزون در خصوص نابهنجاري‌ها و اختلالات بد شكلي بدني(BDD)  باعث ايجاد ارزيابي‌ها و مطالعات بسيار شده است. اين پژوهش پيرامون مفاهيم اختلال و رشد و پيشبرد و ابزارهاي ارزيابي و نتايج...

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

دانلود مقاله مؤلفه‌هاي تشكيل‌دهنده‌ي پروژه java

حجم:4404KB | بازدید :2942

فایل ورد قابل ویرایش   یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:2897KB | بازدید :705

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

مقاله داوری اسکیت نمایشی

حجم:2200KB | بازدید :1687

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   داوری اسکیت نمایشی مبحث داوری رشته نمایشی اینقدر ساده نیست که بشه اینجا توضیح داد ولی به طور کلی درباره آن می نویسم داورانی که قبلا در کلاسهای داوری من بودن می دونن که حتی بعد از گذراندن دوره ۴٠ ساعتی باز...

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

چگونه فقط درعرض شش ماه مغناطیس پول و ثروت شوید

حجم:1520KB | بازدید :2207

شاه  راه  موفقیت  و  پول  و  ثروت  که شما را به سرزمین طلا می رساند     مژده                                                مژده فقط...

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

 دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت

حجم:1465KB | بازدید :889

دانلود نمونه سوالات آزمون ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت |خلاصه کتاب طهارت روح   دانلود سوالات و جزوه متنی کامل آزمون ضمن خدمت الکترونیک تربیت در پرتو عبادت کتاب طهارت روح استاد مطهری در ابتدای هفته معلم ثبت نام ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت فعالسازی شد. این ضمن...

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم

حجم:1332KB | بازدید :727

فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  : چکیده هدف این پژوهش تعیین مولفه های توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم و تدوین مدل مناسبی برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم تبریز می باشد. سئوالات پژوهش عبارتند از: 1- مولفه های مدل توسعه زیر ساخت‌های مطلوب صنعت چرم...

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

مقاله دستگاه عصبي

حجم:1042KB | بازدید :1745

  فایل ورد قابل ویرایش توضیحی مختصر از متن فایل  :   دستگاه عصبي  جانداران پر سلولي، براي ايجاد هماهنگي بين اندامهاي مختلف بدن خود نياز به دستگاههاي ارتباطي دارند.  دستگاه عصبي با ساختار و كار ويژه‌اي كه دارد در جهت ايجاد اين هماهنگي بوجود آمده و...